Kurtalan’da uyuşturucu gerçeği: Gençler bataklığa sürükleniyor

Siirt’in Kurtalan ilçesinde HÜDA PAR Kurtalan Gençlik Kolları tarafından madde bağımlılığına karşı farkındalık etkinliği düzenlendi.

“Bağımlı olma, hür ol” mottosuyla gerçekleştirilen etkinlik kapsamında 15 Temmuz Parkı’nda vatandaşlara broşür dağıtıldı.

“Madde bağımlılığı gençliği karartıyor”

HÜDA PAR Kurtalan Gençlik Kolları Başkanı Cihat Sak, yaptığı açıklamada madde bağımlılığının gençler üzerindeki etkilerine dikkat çekti.

Sak, “HÜDA PAR Kurtalan Gençlik Kolları olarak bugün madde bağımlılığıyla ilgili ‘Bağımlı olma, hür ol’ mottosuyla bir farkındalık çalışması düzenledik. Ülkemiz genelinde, özellikle Kurtalan özelinde gençliğin hem dünyasını hem de ahiretini karartan bu madde bağımlılığı yeterince önemsenmemektedir. Bu konuda toplumun daha duyarlı olması gerekmektedir.” dedi.

Sak, Kurtalan’da yürüttükleri çalışmalara ilişkin, “Kurtalan 15 Temmuz Parkı’nda halkımıza broşür dağıtımı gerçekleştirdik. Vatandaşlarımızla birebir görüşmeler yaptık. Özellikle halkımızdan dinlediğimiz ve medyaya yansıyan bilgilere göre Kurtalan’da madde bağımlılığından ötürü bir aile tamamen yok oldu. Bu tür yıkımların önüne geçmek için neler yapılabileceğini istişare ediyoruz.” ifadelerini kullandı.

Sak, açıklamasının sonunda, “Halkımıza ve özellikle gençlerimize şunu söylemek istiyorum: Bağımlı olma, hür ol” dedi.

“Gençlerin durumu iyi değil”

Vatandaşlardan Mehmet Taner, uyuşturucuya karşı devletin çözüm üretmesi gerektiğini belirterek, “19 yaşındayım. Gençler düşmüş, yani gençlik gidiyor. Uyuşturucu delikanlı adamın içeceği şey değil. Satana da içene de devlet bir çözüm bulmalı. Hür Gençler’in bu çalışmasından dolayı tebrik ediyorum” dedi.

Mehmet Ali Yıldız ise Kurtalan’daki duruma dikkat çekerek, “Kurtalan’da gençlerin durumu iyi değil, hiç iyi değil. Uyuşturucu meselesini ancak devlet çözebilir. Biz kendi başımıza yapamayız. Devletin bu işe el atması gerekiyor” ifadelerini kullandı.

“Gençler bataklığa sürükleniyor”

Gençlerin uyuşturucuya bulaştığını ve bunun toplumsal bir sorun oluşturduğunu ifade eden Osman Abiş, gençlerin büyük bir tehlike ile karşı karşıya olduğunu söyledi.

Abiş, “Gençlerin hepsi bu illete bulaşmış, gizlenecek saklanacak bir şey kalmamış. Gençler bataklığa sürükleniyor. Bugün Türkiye’nin bu konuda geldiği durumu anlatmaya gerek yok.” dedi.

Toplumsal sorunlara ve bazı yasal düzenlemelere ilişkin eleştirilerde de bulunan Abiş, “Bizim baştaki insanlar bu gençlerin bataklığa sürüklenmesine sebep olmuş. Ülkemizde fuhuş serbest, içki serbest. Bugün kırk senelik evli bir adam, beş çocuğu var. Eğer aile dengesi bozulmuşsa ve eşini şikayet ettiğinde, kocayı cezaevine atıyorlar. Bunun sebebi yasalardır.” ifadelerini kullandı.

“Kurtalan’da bir aile yok oldu”

İmamettin Pekgöz ise uyuşturucunun yıkıcı etkilerine dikkat çekerek, “Uyuşturucu çok kötü bir şeydir. Sigara ya da uyuşturucu insanı kötü yola sürükler. Birkaç ay önce burada bir aile uyuşturucu nedeniyle yok oldu. Devlet tarafından önlem alınmalı” dedi.

Pekgöz, yapılan farkındalık çalışmasını da olumlu bulduğunu belirterek, etkinliği düzenleyen gençleri tebrik etti. (İLKHA)

 

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir